Mit bryllup: Frieri i ægte Don Corleone-stil

fredag den 21. november 2008

Lars Pedersen aka Chief 1, der startede rapgruppen »Rockers By Choice«, og er en af landets mest succesrige producere, friede til sin kæreste på et tidspunkt, hvor de stod midt i en dyb sorg.

Navn: Chief 1 (Lars Pedersen)
Stilling: Producer
Gift med: Christina Groth Dato: 16. august 2008


Frieriet

»Jeg besluttede mig for at fri til Christina på et tidspunkt, hvor vi var inde i rigtig meget modgang. Vi havde boet til leje hos den gamle skuespiller Bent Reiner i 12 år, og det var virkelig hårdt for os, da han døde. Derfor tænkte jeg, at Christina og jeg kunne tvinge lykken frem igen ved at fejre hinanden. Jeg inviterede derfor begge vores familier til min fødselsdag i studiet, hvor jeg havde fået en til at komme og synge Elvis-sange. Efter et par numre inviterede han mig op på scenen, og da vi var i fuld gang med at synge »Always on my mind«, faldt jeg ned på knæ og friede til hende. Hun brød helt sammen og satte sig ned på gulvet sammen med mig. Det var virkelig en smuk aften, hvor alle endte med at falde i armene på hinanden i ægte Don Corleone-stil.«

Polterabend

»Jeg havde tidligt på fornemmelsen, at der var noget på færde, og da min bror så sagde, at jeg skulle interviewes af DR, så var jeg sikker. Der er nemlig ikke mange journalister fra DR, der vil arbejde om lørdagen. Og ganske rigtigt: mine venner dukkede op og kidnappede mig. De tog mig med til øen Hven i Øresund, hvor vi spillede en form for golf, bare med fodbolde - det var super sjovt. Mine venner vidste nemlig godt, at jeg ikke var typen, der havde lyst til at stå inde på Strøget og dele kys ud til tilfældige piger. Efter sejlturen tilbage til København gik vi ind og spiste på en thailandsk restaurant, og derefter fortsatte festen oppe i mit studie.«

Ceremonien

»Vi blev viet i den katolske kirke i Bredgade, Ansgarkirken, af en helt fantastisk præst, der virkelig havde gjort meget ud af at gøre talen så personlig som muligt. Jeg var simpelthen så nervøs, da jeg stod i kirken, at det nok sammenlagt svarer til alle de fem minutter inden en koncert, jeg har oplevet i hele mit liv, hvor man er allermest nervøs. Christina kom gående op ad kirkegulvet til et klassisk stykke »Air«, som mange hiphoppere gennem tiderne sjovt nok har samplet fra. Da vi gik ind i kirken truede skyerne med regn, men da vi stod foran præsten inde i kirken, ramte en solstråle mit ansigt, og jeg tror, at det var vores gamle underbo, der dér ville vise, at han også var til stede.«

Festen

»Efter ceremonien gik vi ned til Langelinie, hvor vi steg om bord på en kanalrundfartsbåd, der sejlede os ud til et lille skib, hvor bryllupsfesten blev holdt. På dækket stod der en mand og spillede danske og kroatiske folkesange på harmonika, og man kunne se, at der var skyer hele vejen rundt om både København og Sverige. Det var næsten som om, at skibet var badet i en oase af solskin midt ude på vandet. Jeg havde lejet en jukebox, fordi jeg af gode grunde ikke rigtigt kunne stå for musikken denne dag, men da jeg hørte, at de to første sange var »Pas på den knaldrøde gummibåd« og et eller andet nummer med »News«, så tænkte jeg: »Nej, fandme nej. Ikke til mit bryllup.« Og så endte jeg alligevel med at være dj.«

Bryllupsrejsen

»Vi har ikke været på bryllupsrejse endnu, fordi der har været så meget arbejde, men vi regner med, at vi i januar tager til Thailand og prøver at finde et sted, der endnu ikke er fuldstændig overrendt af turister.«

Mindet

»Kliche nummer et: At se min kone komme gående op ad kirkegulvet sammen med min svigerfar. Det hele gik bare så hurtigt, fordi de nærmest løb op ad kirkegulvet. De har fortalt mig, at de blev generte på grund af al den opmærksomhed, de lige pludselig fik, da de stod i kirken, og det fik dem til at stryge op ad kirkegulvet i lyntempo. Det var også en stor oplevelse at stå på dækket af det skib, hvor brylluppet blev holdt og se, at alle var glade. Det var en relativt lille båd, men der var simpelthen så meget sjæl om bord. Der blev sunget konstant, så alle var på en eller anden måde hele tiden med i festen.«

Etiketter: